Betingelser

GENERELLE BETINGELSER

Nettmat.no er en abonnementstjeneste for hjemlevering av middagskasser. Vi leverer ferske råvarer sammen med oppskrifter. Helt uten bindingstid. Som registrert bruker bekrefter du at du er 18 år eller eldre, myndig og har full juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part. Du som registrerer deg hos www.nettmat.no, godkjenner at du er kunde av nettmat.no. Ved bestilling velger du hvilket produkt du ønsker å få levert (eller henter selv), og godkjenner dermed å betale for det løpende abonnementet. Du kan avbestille eller pause kommende leveranse innen bestillingsfristen for neste leveranse. Avbestillings-/bestillings-/endringsfrist er mandag 23.59 for levering påfølgende uke. Alle endringer kan gjøres på «Min side» på www.nettmat.no

 

Ved spørsmål, send epost til kundeservice@nettmat.no, eller kontakt oss via kontaktskjema på hjemmesiden.

SÆRSKILTE BEHOV

Kundens ansvar er å kontrollere innhold utifra særskilte behov. Vi leverer ikke matkasser med innhold spesialtilpasset til en enkelt forbruker. Du har selv ansvaret for å lese på innholdsfortegnelse og kjenne de ingrediensene som er viktige for ditt særskilte behov.

KORT OG BETALING

Betaling hos Nettmat skjer med kort via våre sikre systemer levert av Dibs og Teller. Kan kortet ditt ikke belastes, vil du bli tilsendt en faktura på epost i stedet. Vi har en ukes betalingsfrist på våre fakturaer og det tilkommer et administrasjonsgebyr på 39 kr. Kortbetaling medfører ingen ekstra gebyr. Du kan når som helst gå over til kortbetaling på din "Min side" og velge kortbetaling. Ved kjøp følger Nettmat reglene og anbefalingene for angrerett og betaling. Eventuelt korttrekk vil gjennomføres tirsdag/onsdag etter utløpt endrings- og bestillingsfrist. Hvis kunde er registrert med korttrekk og oppgraderer/endrer matkasse, vil beløpet som trekkes også oppdateres til korrekt sum uten at kunden må gjennomgå bestilling/signering via Bank-id.
Tilbud som kun gjelder til nye kunder kan kun benyttes èn gang per husstand.

PERSONALIA

Nettmat.no samler inn og lagrer personalia for å fullføre leveranser og kommunisere med deg rundt tjenester av Nettmat.no, via mail, telefon, sms og post. Som godkjent kunde av nettmat.no, godkjenner du også at vi ved behov kan dele din informasjon med et eventuelt (a) budbilfirma, slik at de kan fullføre leveransen.(b) et nærstående firma som hjelper oss med kommunikasjon rundt våre tjenester.

 

Dine betalingsbetingelser blir trygt lagret hos DIBS, og hverken www.nettmat.no eller noen andre vil ha tilgang til dette.

Nettmat AS
Org. nr. 913 574 095

LEVERINGSTIDSPUNKTER

Stavanger: Søndager kl. 15.00 til 21.00
Oslo: Søndager kl. 16.00 til 21.00
Bergen: mandager kl. 16.00 til 21.00
Trondheim: mandager kl. 16.00 til 21.00
 

LEVERING AV MATKASSE

Det er viktig at adresse- og leveranseopplysninger er korrekte. Våre sjåfører ringer/banker alltid på døren ved levering. Dersom ingen er hjemme, sender de SMS eller ringer til registrert telefonnummer. Får sjåføren fremdeles ikke tak i deg, vil leveransen settes igjen på trappen dersom sjåføren anser det som forsvarlig. Bor du i blokk eller en boenhet med flere innganger, kan vi bli nødt til å ta med leveransen din i retur. I de tilfeller der leveransen er satt igjen ved leveringsadressen din, er ansvaret overdratt til deg. Dersom det ikke er forsvarlig å sette igjen leveransen, vil den tas med i retur og du vil bli belastet for fullt beløp. Dersom du mener at det er noe feil med leveringen, skal du allikevel ta imot matkassen og kontakte kundeservice. Dersom det viser seg at leveringen er feil vil faktura/korttrekk slettes. Sendes matkassen i retur og det viser seg å være en misforståelse, vil kunde bli belastet.
Ved spesielle/uforutsette tilfeller som ekstreme værforhold, ulykker, veiarbeid, streik og lignende kan matkassen bli levert utenfor avtalt leveringstidspunkt. Ved slike tilfeller vil du som kunde bli informert så fort som mulig. Nettmat.no har dessverre ikke anledning til å erstatte stjålen eller vær-ødelagt mat.