Logg inn

Betingelser

GENERELLE BETINGELSER

Nettmat.no er en abonnementstjeneste for hjemlevering av middagskasser. Vi leverer ferske råvarer sammen med oppskrifter. Helt uten bindingstid. Som registrert bruker bekrefter du at du er 18 år eller eldre, myndig og har full juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part. Du som registrerer deg hos www.nettmat.no, godkjenner at du er kunde av nettmat.no. Ved bestilling velger du hvilket produkt du ønsker å få levert (eller henter selv), og godkjenner dermed å betale for det løpende abonnementet. Du kan avbestille eller pause kommende leveranse innen bestillingsfristen for neste leveranse. Avbestillings-/bestillings-/endringsfrist er søndag kl. 23:59 (8 dager før levering). Alle endringer kan gjøres på «Min side» på www.nettmat.no

 

Ved spørsmål, send epost til kundeservice@nettmat.no, eller kontakt oss via kontaktskjema på hjemmesiden.

SÆRSKILTE BEHOV

Kundens ansvar er å kontrollere innhold utifra særskilte behov. Vi leverer ikke matkasser med innhold spesialtilpasset til en enkelt forbruker. Du har selv ansvaret for å lese på innholdsfortegnelse og kjenne til de ingrediensene som er viktige for ditt særskilte behov.

KORT OG BETALING

Kortbetaling

Betaling med kort hos Nettmat.no skjer via våre sikre systemer levert av Dibs og Teller. Kan kortet ditt ikke belastes, vil du bli tilsendt en faktura på Epost i stedet. Vi har en ukes betalingsfrist på våre fakturaer og det tilkommer et administrasjonsgebyr på 39 kr. Kortbetaling medfører ingen ekstra gebyr. Du kan når som helst gå over til kortbetaling på din "Min side" og velge kortbetaling. Ved kjøp følger Nettmat reglene og anbefalingene for angrerett og betaling. Eventuelt korttrekk vil gjennomføres mandag etter utløpt endrings- og avbestillingsfrist. Korttrekk som ikke går gjennom vil bli forsøkt trukket på et senere tidspunkt. Hvis kunde er registrert med korttrekk og oppgraderer/endrer matkasse, vil beløpet som trekkes også oppdateres til korrekt sum uten at kunden må gjennomgå bestilling og signering via BankID på nytt. Tilbud som kun gjelder til nye kunder kan kun benyttes èn gang per husstand. Ved bestillinger på unormalt høye beløp vil kjøpet kanselleres dersom korttrekket ikke går gjennom. I tilfeller ved unormalt høye beløp kan kunden bli kontaktet med forespørsel om at korttrekket skal gjennomføres før endringsfristen.
 

Collector Faktura

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi fakturabetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte vil du motta faktura for matkassen på mandag/tirsdag, samme uke som du mottar matkassen. Du kan kun bestille levering til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura som betalingsvalg. Du må være minimum 18 år gammel og det gjennomføres en kredittvurdering av kunde. Dersom kredittvurderingen ikke blir godkjent må kunde velge kortbetetaling for å gjennomføre bestillingen. Faktura sendes på Epost og forfaller etter 14 dager. Kunde har selv ansvaret for at det registreres riktig leveringsinformasjon, personalia og Epost ved bestilling. Tjenesten Nettmat.no tilbyr er abonnementsbasert og fakturering skjer i henhold til avtale mellom Nettmat.no og kunde. Ved faktura (Collector) som betalingsvalg tilkommer det ingen gebyrer. Du kan når som helst endre fra fakturabetaling til kortbetaling. 

Klikk på linkene under for å lese mer om Collector sine vilkår ved fakturabetaling:
Alminnelige vilkår faktura, kredittkonto og fast delbetaling
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt
 

LEVERINGSTIDSPUNKTER

Oslo - mandager kl. 16.00 til 21.00
Bergen - mandager kl. 16.00 til 21.00
Rogaland - mandager kl. 16.00 til 21.00
Trondheim - mandager kl. 16.00 til 21.00

Du kan også velge å hente matkassen selv hos oss i Heiamyra 11a på Forus. Vi har åpent for henting hver mandag kl. 14.00 til 19.00.

PERSONALIA

Nettmat.no samler inn og lagrer personalia for å fullføre leveranser og kommunisere med deg rundt tjenester av Nettmat.no, via mail, telefon, sms og post. Som godkjent kunde av nettmat.no, godkjenner du også at vi ved behov kan dele din informasjon med et eventuelt (a) budbilfirma, slik at de kan fullføre leveransen.(b) et nærstående firma som hjelper oss med kommunikasjon rundt våre tjenester.

 

Dine betalingsbetingelser blir trygt lagret hos DIBS, og hverken Nettmat.no eller noen andre vil ha tilgang til dette.
 

 

 

LEVERING AV MATKASSE

Det er kundens ansvar å passe på at personlig informasjon og leveringsopplysninger alltid er oppdaterte og korrekte. Matkassen vil leveres til adressen som står oppført i vårt system. Sjåfør vil alltid ringe/banke på hos kunde. Dersom kunde ikke er hjemme vil matkassen plasseres utenfor og sjåfør sender SMS til kunde om at matkassen er levert. Dersom kunde mener at det er skjedd en feil med leveringen, skal kunde allikevel ta imot matkassen og kontakte kundeservice@nettmat.no. Dersom det viser seg å være en feil med leveringen vil kunde kompenseres. Dersom matkassen sendes i retur og det viser seg å være en misforståelse fra kunde, vil kunden bli belastet fullt beløp og matkassen vil ikke bli levert. Ved spesielle/uforutsette tilfeller som ekstreme værforhold, ulykker, veiarbeid, streik og lignende kan matkassen bli levert utenfor avtalt leveringstidspunkt. Ved slike tilfeller vil du som kunde bli informert så fort som mulig.
Alle kasser blir merket med en etikett som inneholder informasjon om kunden. Denne etiketten inneholder navn, adresse, postnummer, telefonnummer, kommentar til sjåfør og meny. Ved levering er det viktig å sjekke at du mottar riktig kasse.
Nettmat.no har dessverre ikke anledning til å erstatte vær-ødelagt eller stjålet mat. Når matkassen plasseres på din adresse overføres ansvaret for kassen til deg som kunde. Det er viktig å være tilgjengelig på telefon under utleveringen.


 

 

 

Nettmat AS
Org. nr. 913 574 095 
Heiamyrå 11a, 4031 Stavanger
Telefon: 9500 9777
Epost: Kundeservice@nettmat.no